Drachten 19-6 t/m 22-6 2014

Eindelijk was het dan zover, 20 tot en met 22 juni 2014 mochten we de baan op om de 1e run van het race seizoen te gaan maken.

Vrijdags kwamen we aan en hebben toen eerst de grote party tent de lucht in gehezen.

Zaterdag ochtend vroeg gingen we keuren.
Uiteraard was Tazz okay en kregen we de goedkeuringssticker. Eindelijk konden we kijken wat de pick up dit seizoen zou doen.

Na eerst rond 10.30 de rijdersmeeting te hebben bijgewoond konden de 1e rijders ze gaan verzamelen bij het startvak…

Onze klasse was rond 13 uur aan de beurt. We stonden te popelen om de baan op te gaan. We hadden onze index tijd op 10.35 gezet, nog even veilig omdat de baan nog niet zo warm was… later die dag konden we hem verder laten zakken. het plan was ook om elk uur wel een run te maken…

Hans veilig in Tazz in de riemen, met nekband, helm overall en handschoenen konden we richting de pits. De burnout ging super, een flinke rookwolk liet alle toeschouwers
voor even verdwijnen. Hans maakte er een spektakel van door een rollende burnout te maken voorbij de kerstboom, op die manier kon iedereen goed mee genieten.

De zenuwen waren er toen de 1e gele lampen van pre-stage en stage gingen branden…

De volgende 3 zakte naar beneden en daar was de groene lamp, en …. WEG!! Top reactie: 0,05!!!

Maar ter hoogte van de 1e gele streep die op de baan was geschilderd ging het helaas mis…..

Tazz ging glijden en Hans kon hem niet meer houden… eerst een scherpe bocht richting de rechter kant van de vangrail, die nog net ontweken kon worden..

In 1x draaide de pickup om zn as en ging recht op de vangrail van de linkerbaan af, nog net weten te draaien klapte hij hard me de rechter voorkant en daarna de hele zijkant
tegen de linker vangrail… toen was het over… 🙁

Peet Bakkeren die op de linkerbaan reed als tegenstander van Hans kon net op tijd vol in de ankers gaan om er daarna rechts langs te komen. Top reactie anders had het zoveel slechter af kunnen lopen…

Starter Ramona wist niet hoe gauw ze naar achter moest rennen om te kijken of alles okay was met Hans, ‘gelukkig’ was er meer schade aan de auto dan aan Hans.

Flink balen want de 1e run eindigde zo wel heel snel in de laatste run voor dit weekend, de hele voorkant was zo stuk dat er absoluut niet meer mee gereden kon worden.

Terwijl Hans met een aantal mannen aan het werk ging om de pickup van de baan te krijgen stond Ramona nog even na te praten over het hoe en wat er nou precies gebeurd
was met een aantal heren van de dhra crew.

Al snel kwam er positief bericht en mocht Ramona dit ook aan Hans mededelen: er werd een “spekpot’ gemaakt. voor iedereen die dat wilde kon €5,- of €10,-  doneren om Hans zo
snel mogelijk weer de baan op te helpen. Aangezien Hans altijd voor iedereen klaar staat en iedereen altijd iets kan lenen of krijgen uit ‘het magazijn’ wilde iedereen hier
wel wat voor doneren… Het kwam via de luidspiekers ten gehore en een ieder heeft er zn deel in gedaan…

Nadat de balans bij de tent een beetje opgemaakt was wat er allemaal nodig was kon iedereen wel ergens mee helpen…

Cas van de Mosselaar van team Orange Country had bv nog een motorkap, grill en bumper liggen,
Old school products sponsorde een nieuwe radiateur en koelvinnen,
front en scherm van Arjan Franken van American Servicepoint,
Reinier Tiesing sponsorde het nieuwe voorraam,
RS Metaal Hoofddorp voor al het metaal werk en
Gerrit Visscher met het rechttrekken van de chassisbalk

En nog zoveel meer mensen die Hans toch voor een groot deel al uit de brand konden helpen.

De spekpot zal zeer zeker goed benut worden voor alles wat er nog niet geregeld kon worden maar nu druk aan gewerkt wordt.

Hans zag het eerst niet meer zitten maar ziet het nu door alle hulp van iedereen weer zeer positief in en heeft heel erg veel zin in het opbouwen van zijn Tazz.

Geschreven door Ramona Trompert, Starter van Team Tazz.